Práve pre vás máme preto riešenie. Klasická halogénová žiarovka (príklad H7/H4) má spotrebu 55W. LED žiarovky majú reálnu spotrebu často aj o 80% menej ako klasické a auto pri tak malom odbere energie vyhodnotí žiarovku ako vypálenú.
Dnes sa už používajú LEDky s označením CANBUS, ktoré majú zabudované odpory. Tieto odpory majú za úlohu vytvoriť podobnú spotrebu energie ako halogénové žiarovky a na vašom palubnom počítači by sa tak nemala zobraziť hláška o vypálenej žiarovke.
Ako je možné že aj led žiarovky s odporom hlásia chybu a čo robiť v takomto prípade ?
Každé auto má inak nastavené hodnoty pre rozpoznanie vypálenej žiarovky a preto na jednom aute LEDka s odporom 20W nehlási chybu a na druhom bohužiaľ áno. V takomto prípade je potrebné použitie prídavného odporu. Buď je možné napojiť samotný odpor podľa schémy nižšie alebo použiť eliminátor (LED decoder).
Napojenie odporu je pracnejšie a zložitejšie, na druhú stranu zasa oveľa lacnejšie. Takýto odpor sa dá dorobiť na akúkoľvek LED žiarovku a v ponuke máme rôzne typy (2W, 3W, 10W, 25W, 55W).
Pre LEDky T10 (parkovačky, interiér) a sulfidky odporúčame odpor 3W.
Pre LEDky BA15S (denné svietenie, brzdové svetlá, cúvacie) zasa 25W odpor.
Pre LEDky H7, H4, H1 (stretávacie a diaľkové svetlá) odporúčame 55W odpor.
Toto sa samozrejme môže líšiť v závislosti od použitia ledky, kde treba počítať s tým že samotná ledka má nejakú spotrebu.
LED eliminátor alebo LED decoder stačí zapojiť do pätice namiesto žiarovky a na druhý koniec zapojiť žiarovku. Toto je oveľa jednoduchšie a rýchlejšie riešenie. Všetky odpory z našej ponuky nájdete na ODPORY a DECODERY.